STOSOWANIE SCHEMATU

Stosowanie schematu S (stimulus) — B (reactio) (jego uniwersalność słusz­nie kwestionował prof. Konorski) jest tylko techniką badania, której war),ość polega na tym, że jest obserwacją, eksperymentem, a nie spekula­cją. Ten warunek muszą spełniać również badania faktów językowych. Przedmiotem tych badań są, jak wspomniałem na początku, akty mowy i typy aktów mowy zwane systemami językowymi. Zagadką jest dla nas fakt, że jednostki mówiące posłuszne są w swym językowym, zachowa­niu się motywom, których sobie nie uświadamiają. Formy gramatyczne i ogólnie mówiąc wszelkie formy językowe pozostają względem siebie w określonych relacjach logicznych, często bardzo skomplikowanych, wycieniowanych; w sieci tych relacyj powplatane są wszystkie elementy tzw. myślenia językowego mówiących, fctórzy operują tymi elementami na ogół sprawnie, ale „nie wiedzą, co czynią”, bo nawet gramatyki na [czę­ściej nie znają, a zresztą znajomość gramatyki nie jest, jak wiadomo, wystarczającym warunkiem sprawnego, sugestywnego posługiwania się językiem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem budowlańcem, na co dzień prowadzę malutką firmę budowlana w małym mieście na południu Polski. Pisanie to moja pasja, dlatego założyłem bloga o tematyce budownictwa, znajdziesz tutaj wiele artykułów dotyczących m.in wyboru odpowiednich materiałów budowlanych. Zapraszam do śledzenia mojego bloga!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)